Tuesday 17 June 2014

PERBEZAAN OMEGA GUARD SHAKLEE BERBANDING JENAMA LAIN

PERBEZAAN OMEGA GUARD SHAKLEE BERBANDING JENAMA LAIN

Omega guard shaklee diekstrak dr ikan laut air sejuk (sardin, mackarel, herring, anchovies) di perairan negara jepun. Omega guard adalah 3x lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan.

Kalau nak dibandingkan dgn produk omega di pasaran, Omega Guard merupakan minyak ikan plg tulen di dunia. Ia mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Satu sajian omega guard dapat membekalkan 905mg asid lemak omega-3 EPA dan DHA.

Kaedah penyulingan tekanan tinggi yang dilakukan oleh kebanyakan pengusaha kilang bukan shj memusnahkan sesetengah nutrien malah ia tidak boleh menapis kandungan logam yg membahayakan kesihatan.

Kaedah ultratulen bergred farmaseutikal berteknologi terkini digunakan oleh Shaklee dlm menghasilkan omega guard. Ia dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari 3 molekul utk mengekstrak asid lemak omega 3 plg tulen dan plg semulajadi sementara menyingkirkan bahan merbahaya spt plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB (bahan kimia industri yg sgt toksik).

MANFAAT OMEGA GUARD

1. Asid Lemak
        omega 3 merupakan asid lemak perlu yg penting yg dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu perlu diambil dari makanan. Omega 3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Omega 3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan utk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul dari punca andropos. Ia juga mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, bagi kulit licin dan kemerah-merahan

2. Mencegah penyakit saluran darah dan strok
        DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah, dan peredaran darah yg lancar. Oleh sebab itu, ia membantu mengekalkan tekanan darah yang normal dan ketegangan di leher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolestrol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardical infarction, membantu mengurangkan risiko sakit jantung.

3. Membantu tumbesaran & perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori
        DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran, dan mencegah migraine. Satu hidangan omega Guard dapat membekalkan 905mg asid-sid lemak omega -3 EPA dan HDA.

4. Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru
        Mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE dan penyakit buah pinggang.

5. Menentang Cancer
        kajian menunjukkan bahawa Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, meransang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif

6. Memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis)
        Paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan effective.

7. Mencegah Imsonia dan membantu mengurangkan tekanan
        Kajian membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan, neurasthenia, imsonia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.

SIAPA YANG PERLUKAN OMEGA ?

1. Individu yang berpenyakit asma dan lelah kerana Omega berperanan mengelakkan kesejukkan.
2. Individu yang ingin menurunkan berat badan kerana Omega menggalakkan pembakaran lemak jahat dan mengelakkan pembentukan lemak.
3. Individu yang mempunyai penyakit gout kerana Omega mengelakkan inflamasi pada sendi-sendi dan mencegah kebengkakkan.
4. Individu yang mempunyai penyakit kulit seperti alahan seafood, resdung,ekzema dan gegata.
5. Penghidap penyakit jantung dan darah tinggi
6. Penghidap kanser.
7. Ibu mengandung dan ibu menyusu. (disalurkan ke bayi melalui susu ibu)
8. Kanak-kanak dan pelajar kerana Omega membantu menajamkan minda, menambahkan daya tumpuan dan kecekapan, meningkatkan sistem imunisasi,
8. Individu yang mengalami sakit dan keradangan sendi seperti artritis serta mengalami kebas-kebas tangan, kesejukkan kaki dan tangan terutama wanita lewat 50an.

Kesimpulan : Omega Guard Shaklee sesuai diambil oleh semua golongan sedari bayi hingga golongan warga emas.

Pilihan yg tepat anda hari ini adlh utk jaminan masa depan anda. Keputusan yang bijak di tangan anda...

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Kaunter shaklee 24 jam, sentiasa bersedia melayan order anda semua :)

Berminat untuk dapatkan suplemen shaklee, anda boleh terus pm Lini atau sms/wasap 016-4365418

No comments:

Post a Comment